دانلود کتاب Linux Driver Development with Raspberry Pi, 2021

Linux Driver Development with Raspberry Pi, 2021

نام کتاب: Linux Driver Development with Raspberry Pi

نویسنده: Alberto Liberal de los Ríos

ویرایش: ۱

سال انتشار: ۲۰۲۱

کد ISBN کتاب: B096LPVG1X

فرمت: PDF

تعداد صفحه: ۶۴۸

انتشارات: Independently published

 

Description About Book Linux Driver Development with Raspberry Pi, 2021 From Amazon


درباره کتاب Linux Driver Development with Raspberry Pi, 2021 ترجمه شده از گوگل


توسعه درایور لینوکس با Raspberry Pi – آزمایشگاه های عملی

سیستم های جاسازی شده به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. آنها در دستگاه های تلفن همراه، زیرساخت های شبکه، دستگاه های خانگی و مصرف کننده، علائم دیجیتال، تصویربرداری پزشکی، اطلاعات سرگرمی خودرو و بسیاری از برنامه های صنعتی دیگر مستقر هستند. استفاده از سیستم های تعبیه شده به طور تصاعدی در حال رشد است. بسیاری از این سیستم‌های تعبیه‌شده توسط یک سیستم روی تراشه (SoC) ارزان و در عین حال قدرتمند که یک سیستم عامل لینوکس را اجرا می‌کند، تغذیه می‌شوند. BCM2837 از Broadcom یکی از این SoC ها است که از چهار هسته ARM Cortex A53 با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز استفاده می کند. این SoC مورد استفاده در بردهای محبوب Raspberry Pi 3 است.

این کتاب رویکرد یادگیری از طریق انجام را دنبال می کند، بنابراین از فصل اول با Raspberry Pi خود بازی خواهید کرد. علاوه بر برد Raspberry Pi، از چندین برد کم هزینه برای توسعه نمونه های عملی استفاده خواهید کرد. در آزمایشگاه ها، معنی هر مرحله به طور مفصل توضیح داده شده است تا بتوانید از قطعات سخت افزاری خود استفاده کنید و محتوای کتاب را با نیازهای خود تطبیق دهید.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه درایورهای لینوکس را برای بردهای Raspberry Pi توسعه دهید. شما با ساده‌ترین مواردی که با هیچ سخت‌افزار خارجی تعامل ندارند، شروع می‌کنید، سپس درایورهای لینوکس را توسعه می‌دهید که انواع مختلف دستگاه‌ها را مدیریت می‌کنند: شتاب‌سنج، DAC، ADC، RGB LED، دکمه‌ها، کنترل‌کننده جوی استیک، کنترل‌کننده LED چند نمایشگر و من. گسترش دهنده های /O از طریق اتوبوس های I2C و SPI کنترل می شوند. همچنین درایورهای DMA، درایورهای دستگاه USB، درایورهایی که وقفه‌ها را مدیریت می‌کنند و درایورهایی که روی رجیسترهای داخلی SoC می‌نویسند و می‌خوانند تا GPIO‌های آن را کنترل کنند، توسعه خواهید داد. برای سهولت توسعه برخی از این درایورها، از انواع مختلفی از زیرسیستم های هسته لینوکس استفاده خواهید کرد: متفرقه، LED، UIO، USB، ورودی و ورودی/خروجی صنعتی. بیش از ۳۰ ماژول هسته نوشته شده است (علاوه بر چندین برنامه کاربردی) که می توانید از مخزن GitHub کتاب دانلود کنید.

این کتاب از هسته ۵٫۴ لینوکس پشتیبانی طولانی مدت (LTS) استفاده می کند که در نوامبر ۲۰۱۹ منتشر شد و تا دسامبر ۲۰۲۵ حفظ خواهد شد. درایورهای لینوکس و برنامه های توسعه یافته در آزمایشگاه ها به سه برد Raspberry Pi مختلف منتقل شده اند: Raspberry Pi 3 مدل B، Raspberry Pi 3 Model B+ و Raspberry Pi 4 Model B.

این کتاب یک ابزار یادگیری برای شروع توسعه درایورها بدون هیچ دانش قبلی در مورد این زمینه است، بنابراین قصد در طول نگارش آن توسعه درایورهایی بدون سطح پیچیدگی بالا بوده است که هم به تقویت مفاهیم اصلی توسعه محرک کمک کند و هم بتواند شروعی باشد. به شما کمک می کند تا درایورهای خود را توسعه دهید. و، به یاد داشته باشید که بهترین راه برای توسعه یک درایور، نوشتن آن از ابتدا نیست. می‌توانید از کدهای رایگان از درایورهای مشابه هسته لینوکس استفاده کنید. همه درایورهای نوشته شده در سراسر این کتاب دارای مجوز GPL هستند، بنابراین می توانید آنها را تحت همان مجوز تغییر داده و مجدداً توزیع کنید.

توجه: هسته لینوکس ۵٫۴ در این کتاب با استفاده از Ubuntu 20.04 LTS کامپایل شده است. نسخه های اوبونتو غیر از ۲۰٫۰۴ LTS آزمایش نشده اند و ساخت هسته لینوکس ۵٫۴ با این نسخه ها ممکن است مشکلات کامپایل متفاوتی ایجاد کند.

 

[box type=”info”]  جهت دسترسی به توضیحات این کتاب در Amazon اینجا کلیک کنید.

یک پیشنهاد عالی!
با خرید اشتراک، بدون محدودیت، کتاب دانلود کن!
بازنویسی متن پایان نامه و مقاله بازنویسی متن پایان نامه و مقاله